Lom Velká Amerika

Název: Lom Východ Synonyma: lom Velká Amerika

Dno lomu je na úrovni 322 m n.m. (6.těžební patro). Po úroveň 5.těžebního patra tj. 335 m n.m. je zatopen a slouží jako rezervoár vody pro provoz R.D. Mořina.

Mezi etážová přeprava rubaniny byla prováděna prostřednictvím sjezdů. Na úrovni 5.těž. patra je Vodní štola spojující lom s lomem Mexico. Z tohoto tunelu vede svážná chodba na úroveň 3. těž.patra, která ústí v z. části lomu Východ (tzv. Dolní štola).

Na úrovni 5.těž.patra u paty jv. stěny ve střední části lomu ústí Anděrova chodba pokračující směrem k SV. Průběh chodby je paralelní s lomovou stěnou. Přístup do lomu byl umožněn 130 m dlouhým tunelem o profilu 6×6 m. Tunel ústí v nejvýchodnější části lomu. Před ústím tunelu jsou zbytky svážné chodby jdoucí na úroveň 3. patra a následuje systém chodeb ověřujících kvalitu ložiska (tzv. Zbytovského štola). Na úrovni 371 m n.m. (3. těž.patro) v jv. lomové stěně ústí sběrná chodba Severní překop.

Souřadnice místa Velká Amerika:

DMS – 49° 57′ 34″ s. š.; 14° 11′ 55″ v. d.
DDD MM.MMM – N 49° 57.567; E 014° 11.917
Velká Amerika

Velká Amerika

Mohlo by se vám líbit...

Počet komentářů: 93

  1. Lenča napsal:

    Já tam byla v sobotu 1.10.2011 a je to móóóóóóóóóóóóóc krásné.Jak malá Amerika,tak Velká Amerika a Mexiko.Moc se mi tam líbylo. 🙂

  2. Lenča napsal:

    A taky je to dost vysoko!!! 🙂

  3. Lenča napsal:

    je to tam bezva

  4. Lenča napsal:

    Doporučuji jako rodinný výlet!!!!!!!

  5. Granát napsal:

    Já tu byl dnesa dole byli najetí nějací borci s autama… 🙁

  6. masat napsal:

    Já tam byl v roce 1991 ještě v dobách kdy se amerika hemžila čundráky,koupání bylo zásadně na evu a adama a kdy v Mořině a Pod Dračí skálou byli čundrácký zahrádky naplněné desítkami lidí,kteří jako by se znali odjakživa (i když se videli poprvé v životě) spolu trávili nádherné večery.Ten den byla v letňáku v Karlštejně premiéra filmu „tanec s vlky“ a noci se trávili na loukách a hlavně u nádraží pod mostem.Nikdy jsem snad už takovou atmosféru nezažil.

    • Maniak napsal:

      To si pamatuju a vzpomínám když vedle v Srbsku byl plnej kulturák čundráků s kytarama a pak spánek v ˇUdolí děsu pod širákem,ráno koupačka pod pumpou a výšlap na Koněprusy a Křivoklát když už jsme Ameriky prošmejdili,okusili vodu v malé a pak šli do hospody v karlštejně na výbornou dršťkovou. Teď už lidi neví co je čundr,autem by nejrači vjeli i do obchodu a to ho mají sto metrů od baráku. To je život dobrodruha 🙂

    • Fidell napsal:

      Jedině souhlasím. A já v těch dobách jezdil na Ameriku.
      Radši se tam nechci podívat, protože si chci uchovat to hezké. V tu dobu mě bylo nějakých 15 let. A ta atmosféra vandru pohody prima lidi se už nevrátí.
      Plné nádraží cundraku Račicích do přírody.
      Ještě jsem zažil cesko-saska Švýcarsko, kdy ještě nebylo národní rezervaci a dělával jsme ohynky pod převody. Dnes už je nemožné ani sejít s turistické stezky a ohnu ani nemluvě. Jsem rád, že jsem tohle mohl zažít.

  7. luk napsal:

    A to nevíte že lom Malá Amerika a Velká Amerika skrývá tajemství.Natáčel se zde film pro mládež Mi tři a pes pjetipes.Je to o tom jak lovili děti ůhoře právě tam.

  8. vasek napsal:

    ahoj, nevite nekdo jestli se da v dnesni dobe dostat na velkou ameriku, nebo tam musi byt nejake propustky? diky za odpoved

  9. Jana napsal:

    Pořád se tam může kolem lomů po té žluté turistické stezce?

    • Jan Žák napsal:

      Dobrý den Jano, žlutá stezka začíná u Velké Ameriky pokračuje přes Lom Mexico a dojdete po ní až k lomu Malá Amerika. Stezka je přístupná véceméně celoročně 🙂

  10. Kristýna HB napsal:

    Dobrý den,
    chystáme se asi za měsíc na výlet na lomy, někde jsem vyčetla, že je možné si domluvit prohlídku štol u Malé Ameriky. Nevíte někdo, kde sehnat kontakt a podrobnější info? Díky, Kristýna z Havlíčkova Brodu

    • Jan Žák napsal:

      Pro Kristýnu: Oficiálně se dá domluvit výprava do podzemí u společnosti Lomy Mořina nebo u Hagen-Mořina OS. Kontakty mají na stránkách.

  11. Martin Vinš napsal:

    Ameriky miluju asi od 15 let, kdy jsme na ní poprvé zavítali s letním táborem. Ale historku o Hagenovi nám kupodivu nikdo nevyprávěl nebo jsem ji nepamatoval. Neznáte někdo nějaké souvislosti s Hagenem a tajnou Hitlerovou zbraní ? (https://www.youtube.com/watch?v=HRE2erzsQe4). Samozřejmě, že dokument jsou vtipné povídačky, ale zajímalo by mě o tom více.

  12. Petr napsal:

    Dobrý den, zajímalo by mě jestli se tam může normálně přijít a koupat. Popřípadě skákat ze skal a takové srandy, děkuju.

    • Jan Žák napsal:

      Pro Petra: Lidi se tam koupají, ale jelikož je tam zákaz vstupu a je to soukromý pozemek a navíc důlní dílo, tak je tam vstup pod 15 000kč zakázán. Voda je tam dost hluboká, ale už tam hodně lidí přišlo o život…

  13. Marketa Popelkova napsal:

    Dobry den,
    prosim Vas, nevite, kam nejlepe dojet z Prahy a jak se pesky dostat k temto dolum, abychom si udelali celodenni vylet? Nedisponujeme autem.
    Dekuji, M.

    • Jan Žák napsal:

      Dobrý den Markéto, nejlepší bude když pojedete vlakem do Karštejna, dojdete do města a napojíte se na žlutou turistickou stezku. Ta vás k lomům přivede.

  14. Luboš napsal:

    Ahoj,
    Jsem Luboš z Dačic. Velká Amerika je nádherná, rád bych se zúčastnil některé společné výpravy do štol, pokud by jste něco organizovali? Děkuji jeto tam opravdu moc krásné.

  15. Petra napsal:

    Dobrý den, ráda bych se v létě do Velké Ameriky podívala. Zajímalo by mě, zda se žlutá turistická stezka vede jenom úplně nahoře po okraji lomu a jestli, když člověk chce sejít k vodě, jestli už tam je zákaz vstupu. Případně bych se chtěla zeptat, jak moc je to horké s tou 15.000,- pokutou. Děkuji

    • Jan Žák napsal:

      Dobrý den Petro, žlutá turistická stezka vede kolem Velké Ameriky, ale do lomu je vstup zakázán. Navíc je to soukromý pozemek. Stezka dál pokračuje k lomu Mexico a pak až k lomu Malá Amerika.
      Ikdyž je přístup do lomu zakázaný, lidé tam lezou (nebezpečné) a pokud vás tam nachytá hlídka, záleží jen na nich jestli Vás pustí a nebo yměří jakoukoliv pokutu. Osobně bych Vám doporučil aby jste si domluvili oficiální prohlídku u sdružení Hágen, které tam provozuje skanzen.

      • Tom napsal:

        Bylo by mozne s nami co se do ameriky chceme podivat legalne nasdilet informaci o tom jak se zdruzenim Hagen takovou prohlidku domluvit? Existuje webova stranka, telefoni cislo nebo tisteny dokument ktery popisuje jak prohlidku zaridit – popripade na kdy jsou prohlidky planovany a jestli jsou jeste volna mista.

  16. Nikola napsal:

    Dobrý den, mohu se zeptat, zdali je tam dovolen rybolov?

  17. Dana napsal:

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli je nějaký lom v okolí Prahy, kde je povoleno se koupat? Děkuji

  18. karolina napsal:

    odbocka je vlevo vedle hradu a ne vpravo!!!

  19. Honza napsal:

    Ahoj. Dnes 7.7. kdo byl dole kolem dvanácté dostal výstupenku za dva tisíce. Já naštestí přijel o chvilku pozdeji tak že jsem to pozoroval z povzdálí.

  20. Šavlová Kateřina napsal:

    Dobrý den, tuto sobotu 18.7. máme s přáteli v plánu podívat se k vám.Jak už jsem se dočetla v dotazech stezka okolo Velké Ameriky je přístupná, to je super. Ale opravdu se tam nikde nedá koupat ? Google mi ukázal fotky a lidé se tam koupou, chápu že je to asi dost nebezpečné ale pro mnoho lidí lákavé. I já bych ráda okusila vodu tak krásného lomu 🙂

    • Jan Žák napsal:

      Dobrý den. Stezkou se opravdu můžete projít kolem lomů, je to hezká procházka. Co se týče koupání, psal jsem to to již několikrát, dolů je vstup zakázán, takže i koupání povoleno není! To že Vám Google najde obrázky kde se lidi koupají nebo stanují je věc druhá. Níže je kometář od Honzy z 8.7.2015 cituji: Dnes 7.7. kdo byl dole kolem dvanácté dostal výstupenku za dva tisíce. Doufám, že toto je jednoznačná odpověď.

  21. Muller napsal:

    Pane Žáku, hezky to tady komentujete. Je to přeci přesně opačně jak píšete jinde, protože doba alibistických a často svévolných zákazů stále pokračuje. Ten komunismus má sposta lidí stále zažraných pod kůži. Jinak by nebylo možné, že na Velké Americe je spousta aut přímo dole u vody. Samozřejmě jenom pro vyvolené? To jsem zvědav jestli toto uvěřejníte?

    • Jan Žák napsal:

      Dobrý den, nemám důvod toto nezveřenit a s komunismem toto nemá nic společného. Auta u vody mají velmi jednoduché vysvětlení: velmi často se na Velké Americe natáčí, toto je vždy dohodnuto s Lomy Mořina jakožto vlastníky. Taktéž tam velmi často jezdí potápeči a záchranné složky trénovat. I oni toto mají předem domluveno. Vy se také můžete dohodnout O.S. Hagen prohlídku a oni Vás tam také vezmou, tak jako nás, protože naše výpravy jsou také předem dohodnuty a nidko s tím nebyl žádný problém.

      Ohledně zákazů se není čemu divit, Vám by se asi také nelíbilo, kdyby Vám někdo lezl po soukromém pozemmku. Mnozí lidé si tam po sobě ani neumí uklidit! Navíc slezení dolů je i poměrně riskatní věc, mnoho lidí už tam zbytečně zahynulo, i proto jsou ty zákazy. Viděl jsem na vlastní oči rodinu s kočárkem, jak leze dolů po odstřeleném suťovém svahu. Co kdyby se něco stalo?

      Navíc zákon o lezení do důlních děl hovoří naprosto jasně. Proč asi? Takže neberte toto jako alibismus a ani jako pozůstatek komunismu a zkuste se na toto podívat třeba jako majitel oněch lomů společnost Lomy Mořina.

      Doufám, že Vás má odpověď uspokojila a děkuji za Váš komentář.

      • Muller napsal:

        Děkuji za odpověď.
        To víte, že to má s komunismem hodně společného, usvědčujete se i touto odpovědi, nezklamal jste, je typicky alibistická a svědčí o způsobu přemýšlení.
        1) V zemi, která nemá naši minulost, by se tak velká společnost, jako je vlastník těchto lomů, nesnažila přístupy do těchto technických a historických památek ( lomy, kde pracovali političtí vězni) zakazovat, ale naopak by tyto atraktivně upravil a bezpečnostně zajistil přístup a prohlídku. Nebyl by to první důl. Jenom ze vstupného by se vše dařilo udržovat. Vím, o čem mluvím. Není rozdílu mezi nedalekým Karlštejnem a takovouto atraktivní technickou památkou.
        2) Pronájem? (na Velké Americe natáčí, toto je vždy dohodnuto s Lomy Mořina jakožto vlastníky. Taktéž tam velmi často jezdí potápěči a záchranné složky trénovat.)
        Pronájem by žádný řádný hospodář nedělal ve dnech volna a prázdnin, kdy spousta lidí vyráží do přírody, ale ve dnech, kdy je turismus v útlumu. Hlavně by se musel pronájem objevit v příjmech v účetních knihách. Co je v účetních knihách zaneseno o pronájmu, kdy bylo prokazatelně dole v lomu hodně vozidel? Že by načerno? Někdo by si přikrádal? To se přeci v postkomunistickém státě neděje.

        • Jan Žák napsal:

          Díky za komentář
          1) O.S. Hagen je občanské sdružení, které lomy zpřístupňuje a tvoří tam skanzen. I tam se lidé dozvědí, jednak o historii a také o utrpení vězňů, kteří tam byli nuceni pracovat mnohdy za nelidských podmínek.
          2) Navím jak to má společnost zařízené, nepracuji tam, tyto stránky jsou čistě fanouškovské.
          Pokud byste se chtěl angažovat nejen slovně v této záležitosti, určitě můžete kontaktovat s Vaším návrhem přímo majitele lomů.

  22. Jarda napsal:

    Dobrý den, přístup dolů není opravdu pro každého, ale chápu názory, že návštěvníky provokují dole auta, u kterých jsou opilí nevím co a na všechny tam pokřikují, že mají klíče a že když s nimi dotyčná půjde souložit, že jí pustí hlavní branou. Je to ostuda.

  23. Muller napsal:

    Ještě o tom, že máme zažraný komunistický režim stále pod kůži. Proč je bezpečný přístup branou dolu jenom pro vyvolené! LOMY MOŘINA spol. s r.o. patří 51% ČEZu, ten patří z velké části státu a jsme zase u komunistického hospodaření. Pokud s tím Babiš nezačne konečně něco dělat. A tak se dále přikrádá z majetku který patří nám všem. Dělají se Občanská sdružení jako to Vaše Občanské sdružení Hagen-Mořina. Celý smysl tohoto združení je mít klíče od brány a dělat na ostatní chytrý. Mrkněte na stránky tohoto združení, ticho po pěšině, co dělá pro veřejnost? Stará se o zákazy!

  24. Muller napsal:

    Protože jste součástí tohoto zakazovacího systému a přesně co popíráte „alibistických a často svévolných zákazů je již dávno naštěstí za námi“ – ne dobře jste to zakonzervovali pro sebe. Veřejný život je prostě politikum, to taky nechápete?

  25. Andrej napsal:

    Byli jsme tam vcera na vylete a bylo to super. Je skoda, ze se neda sejit dolu, ale chapu to. On stacil ten bordel, co je vsude kolem, at to zustane aspon dole uklizeny, teda doufam, ze to hasici, kteri tam meli cviceni, uklidi. A.

    • Petr napsal:

      Nebojte se, hasiči si to po sobě uklidili a nasbírali po ostatních dalších 15 pytlů odpadu, potom už nám došli pytle. Takový bordel, tam můžou nechat jenom prasata…

  26. Eva napsal:

    Dnes 18.9.15jsme se dostali dolu do lomu velka amerika.Je to nadhera,sesli jsme az dolu a bohuzel ten neporadek nas trosku vydesil.Bud to chce uplne zabezpecit ci casteji uklizet.Je to velka skoda.

  27. Jana napsal:

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat,zda se může na stezku se psem a zda musí být na vodítku či může volně pobíhat 🙂 Předem děkuji za odpověď.

    • Jan Žák napsal:

      Dobrý den Katko, pejska si myslím vzít můžete, ale to jestli může volně pobíhat si nejsem jistý. Vždy když jsem tam lidi s pejsky viděl, měli je přivázané.

  28. Katka napsal:

    Na stránkách OS které Ameriku „zpřístupňuje“ se teda moc nedovíme 🙁 Jsou příšerný- škoda !!!
    Ale kontakt tam je … :-!

    • Jan Žák napsal:

      Dobrý den Katko, ano kontakt tam najdete a to je asi to jediné co potřebujete. Vše Vám stejně řeknou během prohlídky

    • Liška ryšavá napsal:

      Milá Katko, lomy Amerika nejsou pro každého. Ale věřte, že je způsob jak se dostat kamkoliv a to hlavně legálně. A jde to i na dno Velké Ameriky, ale cestu už si musí najít každý sám. Zkuste začít u Spolku HAGEN MOŘINA velmi zdvořilou žádostí a vše půjde, chce to mít jen trpělivost.

  29. Zdeněk Paták napsal:

    Píšete hodně o lomech M. a V. Amerika. Nenašel jsem zde, kolik km je ta žlutá stezka a co je kratší, jestli jít ze Srbska nebo Karlštejna a s malým pejskem. Chtěl bych to vidět a jsem starší člověk a nohy už bolí. Díky za odpověď. Zdeněk

    • Kohout jiří napsal:

      reaguji na Váš dotaz
      tento víkend/8-10.4.2016/ jsme s manželkou prošli cestu přímo z Karlštejna/od vstupní hradní věže/až na Velkou Ameriku.Nejenže jsme zjistili,že tur.ukazatele mají zkreslené údaje o vzdálenosti,ale od cesty pod hradem je vůbec neznačená /asi začíná až od Dubu 7-mi bratří/tedy pod hradem se dáte směrem kolem restaurace U Draka podél potoka až k odbočce do lesa a dále po žluté až k cíli.Kilometry na cedulích dle našeho soudu nesouhlasí,napíši raději čas strávený na cestě.Čas putování k cíly s důkladnou prohlídkou M.A. Mexika a V.A. byl cca 2,5 hod a cesta zpět se svačinkou hodinku a půl.

  30. Verča napsal:

    Dobrý den, chci se zeptat jak nejblíže se dá parkovat od lomu? A s kočárkem to asi není přístupné? Děkuji za odpověď ptám se dopředu aby jsme kdyžtak vzali nositko 🙂

  31. Žanet napsal:

    Dobrý den,Když bych se dala z Karlštejna po žluté stezce,jak je to asi dlouhý? A je to zpřístupněný pro kočár,nebo je lepší si vzít nosítko pro mimčo?. Děkuji

  32. Luděk napsal:

    Dobrý den,
    v srpnu pořádáme obecní výlet autobusem na Karlštejn. Chceme se stavit podívat na lom Velká Amerika. Je mi jasné že můžeme pouze po stezce a na vyhlídky. Chci se ale zeptat kde je možné zastavit autobusem a jak dlouho trvá procházka po žluté stezce kolem lomu.

  33. Honza napsal:

    Zdravím může to být maximálně dva měsíce co jsme se jeli k lomu velka Amerika podívat a světe div se dole se konala svatba alespoň tak mi to přišlo a pokud n svatba tak nějakej teambuilding.Kdybych si chtěl párty udělat já na koho se mám obrátit.diky za odpověď

  34. Kateřina napsal:

    Dobr den jako každy rok planuji s detmi vandr , chci se zeptat dalo by se nekde stanovat tak na jednu – dve noci ?? Dekuji za odpoved

  35. Daniel napsal:

    Dobrý den, chci se zeptat jestli je poblíž Lomu nějaký kemp nebo místo, kde se může stanovat?

  36. Alena Kavanova napsal:

    Dobry den pane Zaku, je az neuveritelna vase trpelivost s odpovidanim na stale se opakujici dotazy a polemiky.
    Lom Amerika znam cca 40 let, pri prvni navsteve mi bylo sladkych
    17 …😢. Od te doby jsem se tam mnohokrat koupala a je pravda, ze jeste pred par lety jsme slezli dolu a neodolali krasnemu osvezeni. O to smutnejsi bylo poznani , jak moc se zmenili lide, kteri Ameriku navstevuji. Drive neexistovalo , aby navstevnik po sobe neuklidil, pokud se nekomu zrovna nezadarilo, radi jsme udelali za nej. Nejhorsi to bylo hned po revoluci, kdy byla Amerika kratce otevrena , vstup byl tunelem a projizdeli jim i hosi na motorkach, dole pak mela mladez i tranzistorovou televizi , koupani bez plavek pomalu take vzalo za sve. Je sprave, ze se pobyt dole reguluje . Byla by velika skoda, kdyby tato nadherna oblast byla znicena. Preji krasny den. 😉😉😉

    • Jan Žák napsal:

      Dobrý den paní Kavanová,
      děkuji moc za Váš komentář. Na „ameriky“ jezdím od roku 1993 jako tramp a speleolog více méně pravidelně a naprosto s Vámi souhlasím, dříve neexistovalo, aby lidé po sobě zanechali na místě odpadky. Já jsem lomy zažil ještě poměrně čisté, o to větší bylo překvapení (nemilé) když jsem šel toto léto s přáteli, kteří tam ještě nikdy nebyli po žluté stezce od Velké po Mexico. Měl jsem pocit, že procházíme místními skládkami, kde ohniště, to jeden velký bordel. Je to bohužel dáno velkou exkluzivitou místa, ale říkal jsem si, když už si tam to jídlo na ohni udělám, je problém to po sobě i uklidit? Pro mnohé lidi asi ano 🙁 Přeji též hezký den.

  37. Monika napsal:

    Dobrý den, mohu se zeptat jestli bude tento rok nějaká prohlidka podzemí? Děkuji a přeji Veselé Vanoce 🙂

  38. Radzi11 napsal:

    Ahoj všem dne 25.7.2017 jsem s dcerami navštívili Ameriky a Mexiko,opravdu skvostná podívaná,ten výhled se neomrzí nikdy,jen nás zarazilo ten příšerný nepořádek,hlavně u Malé Ameriky.Dvě hromady bordelu,převážně pet láhve.Lidi co blázníte,kam to spěje tohle to.To si neumí ten dotyčný po sobě uklidit ?

  39. Lenka napsal:

    Díky za hezké stránky!

  40. Nika napsal:

    Zdravím, v červenci jsme lom Velká Amerika navštívili v rámci tábora s dětmi. Šli jsme od Karlštejna po červené a pak po žluté značce, trasa kolem 5 km. S OS HAGEN, která má lomy na starost, se dá domluvit prohlídka štol i KOUPÁNÍ. Ano, koupání dole je opravdu možné, ale celkem komplikované, protože se na něj musíte domluvit předem a také stojí na osobu 150Kč. V případě povoleného koupání vás pustí dolů velkou železnou bránou, ke které dojdete cestou dolů od parkoviště, a bezpečně vyjdete na cestě, kterou můžete vidět z vyhlídek.
    Komunikaci s OS HAGEN si ale bohužel chválit nemůžu. Měli jsme domluvenou prohlídku i koupání. Ceny za koupání i prohlídky vám si snad každý průvodce určuje jiné, mají v tom asi zmatek. A pokuta 15 000 Kč sice za nelegální vstup hrozí, ale že by to opravdu hlídali, to se vážně říct nedá. Na branách areálu společnosti lomu není uveden název OS HAGEN a je celkem oříšek se tam dostat a vyznat se. Zvlášť pokud jdete od lomu po šťěrkových cestičkách.
    Jednání společnosti mě tedy zklamalo. Vím, že je spousta lidí, kteří nají Velkou Ameriku v oblibě a chodí se tam i koupat. Kdyby OS HAGEN alespoň zveřejnili informaci, že existuje možnost se s nimi domluvit o přístupu k vodě a chtěli by za to nějaké rozumnější peníze, třeba by ubylo nelegálních a hlavně nebezpečných sestupů. Mimochodem, ty cedule, na kterých stávalo zákaz vstupu, už jsou jen bílé a zrezivělé stejně jako drátové hrazení. Takže varování dost neefektivní…

  41. Milan Adámek napsal:

    Na Ameriky a ostatních lomů, obzvláště pak Sovího, jsme jezdili od roku 1981, bylo to tam bezva ale velmi často jsme museli prchat před velkými zásahy tehdejší VB. Pobyt na Velké americe a koupání bez patřilo k jistému undergroundu a pocitem z dělání něčeho proti režimu. S příchodem revoluce jsme se těšili z jistého uvolnění ale jak šel čas, je to, zdá se, ještě horší. Škoda.

  42. hryz napsal:

    v sobotu super prohlídka,šli jsme i do chodeb dole u jezírek ale po cca 100 metrech je na zemi voda,chce to holinky,v tuto roční dobu neskutečná krása,jenom by tam chtělo za jasné noci přespat to by nemělo chybu,zdar všem starým čundrákum-hryz z benešova

  43. Mirda napsal:

    Dobrý večer…mohu se zeptat když chci jen prohlídku, kde si mohu zakoupit vstupenku?

  44. V.M. napsal:

    Dobrý den, pane Žáku,
    existuje nějaká možnost se podívat do štol Velké Ameriky? Mnoho jsem o tom slyšel, ale nikdy se mi nepodařilo zjistit nějaký termín dopředu, vždy jen dle nějakých fotek lidí co tam byli. 🙁
    Jezdil jsem na Ameriku za koupáním od roku 1991 až do předloňska kdy se tam dalo sejít. Po tom co tam loni vybudovali to nechutné železné monstrum přes cestičku dolů je to nejspíš už jen snem. Skřípu zuby a zůstává ve mě zklamání.
    To co nám nedokázali sebrat komanči, dokázali zlikvidovat lomy Mořina za posledních cca 10 let. Počínaje odstřelem obou břehů na konci lomu, pokračujíc dalším ničením přístupů.
    Děkuji Vám za odpověď. např: honeyman@seznam.cz

  45. MC napsal:

    Dobrý den, dlouho jsme plánovali výlet a nakonec jsme teď v neděli vyrazili. Lomy jako takové hezké, ale to okolí?! Z toho jsem byl opravdu zklamán a nebyl jsem sám. Podél cest zápach, nejspíše z těch poházených hnědých kapesníků okolo a toho bordelu co tam je. Člověk se jde podívat na vyhlídku na okraj lomu, sice vstup zakázán, ale vzhledem k tomu, že lana jsou přetrhaná, šli jsme. Na okraji bordel jak na skládce, hromada plastů tady, kelímky od hořčice tamhle, fakt děsný. Koše se asi taky moc nevyváží vzhledem k tomu, že člověk přijde k odpadkovému koši a ten pomalu nebyl vidět jak byly všechny odpadky naházené okolo. A ten bordel je všude, každou chvíli člověk narazí na hromádky plastů, přitom to je 200m k nejbližšímu koši. Bylo by fajn zainvestovat trochu víc do úklidu. Nejlepší by bylo zrušit ty ocelový lana, který stejně nikomu nezabrání v tom, jít se podívat na okraj a udělat nějaké „zábradlí“ na okraji, nebo něco podobného, protože cesta vede tak 15-20 metrů od lomu, takže vyhlídek si člověk moc neužije pokud neporuší zákaz. Je jasné, že cedule „Vstup zakázán“ jsou nejlevnější řešení, každopádně si myslím, že by bylo lepší zainvestovat více do úklidu, sociálních zařízení (omezil by se zápach podél cest) a zabezpečení, klidně udělat vstup například za 50 korun a myslím, že i tak by byli všichni spokojení, takže za mě bych hodnotil 5* z 10 možných, škoda, spousta nevyužitého potenciálu…

  46. ooo film napsal:

    Tady se na Ameriku můžete pěkně mrknout z ptačího pohledu 🙂
    https://youtu.be/ujirfif4Zm4

  47. Torsten Oehne napsal:

    Kannst du mir helfen
    wir ne gruppe von 25 Personen mit Motorrad würden gerne runter zu velka Amerika fahren.
    am 22.06.2019
    kannst du mir das sagen wie das geht bzw. an wehn ich mich da wenden kann.
    danke

    • Jan Žák napsal:

      Ich entschuldige mich für mein Deutsch, werde aber versuchen zu antworten. Standardmäßig ist der Zugriff auf Velka America verboten, da es sich um Privateigentum handelt.

      Sie können aber auch eine Expedition in den Steinbruch arrangieren, die selbstverständlich bezahlt wird. Quarries America ist ein Bergbaumuseum, das von OS HAGEN betrieben wird. Ein Link zu deren Facebook ist hier: https://www.facebook.com/velkaamerikaofficial/

      Versuche mit ihnen zu reden.

    • Dušan napsal:

      Je možné obejít celý lom od parkoviště u zastávky busu k pomníku obětem komunismu a po žluté zpět nebo se může jenom po severní straně po značené trase?

  48. Veřejné ohniště napsal:

    Prosím, dá se tam někde opéct buřtik?

    • Ohniště napsal:

      Dá, byli jsme minulý víkend a buřty se tam opékaly na dvou místech. Jsou tam i ohniště, u Malé Ameriky jich je víc.

  49. Tomíček napsal:

    Je to asi složité, ale není mi jasné, k čemu tam vlastně byly vykutány ty chodby.

  1. 24. 11. 2011

    […] na Malou Ameriku, pak k Modlitebně (mimochodem velmi tajuplné místo) a zpět k Mexiku a přes Velkou Ameriku dolů do […]

  2. 25. 7. 2015

    […] Text: Lomy Amerika […]

  3. 9. 5. 2018

    […] účastníků. Dále jsem zjistila, že během jednoho dílu tohoto seriálu se probíhá přímo lomem Velká Amerika, který je běžně nepřístupný. A byla jsem […]

  4. 23. 5. 2018

    […] Web: https://www.lomy-amerika.cz/lom-velka-amerika/ Východzí bod: Parkovisko u autobusovej zastávky Mořina odb. Lom Cieľový bod:  Lom Veľká […]

  5. 4. 2. 2021

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..